1940 - Začetek EAP v ZDA
EAP je bil razvit v štiridesetih letih prejšnjega stoletja v Združenih državah Amerike, ko je druga svetovna vojna močno vplivala na ameriško gospodarstvo. Zaposleni so odhajali v vojsko, iz vojne pa so se vračali travmatizirani ter tolažbo pogosto iskali v alkoholu. Ob istem času je medicinska stroka na odvisnost pričela gledati kot na bolezen, ki jo je mogoče zdraviti. Sprva so zaposleni sami prepoznavali sodelavce s težavami z odvisnostjo od alkohola ter jih motivirali, da se vključijo v zdravljenje, ki je bilo omogočeno s strani delodajalca. Sčasoma so to nalogo prevzeli socialni delavci in psihologi, ki so zaposlenim pomagali še pri razreševanju drugih težav v duševnem zdravju. Hkrati so bili sprejeti zakoni in smernice, po katerih so bile delovne organizacije zavezane k vzpostavitvi programov za zdravljenje odvisnosti.
1970 - Samo-napotovanje v EAP
V sedemdesetih letih prejšnjega stoletja, ko je bila v ospredju humanistična psihologija (z najvidnejšimi predstavniki kot so Rogers, Maslow, Berne, itd.), ki je poudarjala pomen osebnega razvoja, se je spremenil način dostopanja do pomoči v okviru EAP, in sicer so se lahko zaposleni sami obrnili po pomoč, tudi če so imeli osebne težave, ki so jih želeli rešiti s pomočjo psihologa. Za koriščenje EAP tako ni bilo več potrebno, da je nekdo pri posamezniku prepoznal znake težav in ga napotil po pomoč. EAP-ji so bili do takrat notranji, kar pomeni, da so ga izvajali zaposleni v podjetju. V tem času so se pričeli pojavljati zunanji izvajalci EAP. Pogosto so organizacije imele tako notranji kot zunanji EAP, da so lahko izkoristile prednosti obeh modelov.
1980 - Širitev EAP-ja
V osemdesetih letih prejšnjega stoletja se je EAP pričel širiti po svetu. Prvi EAP-ji izven ZDA so se pojavili na Japonskem in v Veliki Britaniji. Prav tako so se na trgu pričeli pojavljati ponudniki t.i. Work/Life storitev. Le-ti so bili ločeni od EAP-ja, cilj pa je bil posamezniku pomagati poiskati varstvo za otroke, za ostarele starše, ipd.
2000 - EAP v Evropi
Po letu 2000 se je EAP pričel uveljavljati v Evropi, saj so velike mednarodne delovne organizacije želele omogočiti dostop do EAP zaposlenim po vsem svetu.
Leta 2002 je bil ustanovljen Employee Assistance European Forum (EAEF), katerega namen je bil povezati izvajalce EAP in poskrbeti, da se EAP v Evropi izvaja v skladu z ustreznimi standardi kakovosti.
Sprva so bila podjetja v Evropi zadržana do EAP-ja, saj se delodajalcem ni zdelo smotrno vlagati v nekaj, kar se je dotikalo posameznikovega zasebnega življenja in njegove osebne odgovornosti. Kmalu pa so delodajalci pričeli ugotavljati, da se delovni organizaciji dejansko splača, če zaposlenim ponudijo strokovno pomoč pri reševanju težav.
2005 - Preprečevanje stresa pri delu
Leta 2005 so bile v Evropski uniji sprejete smernice, po katerih je obvezno preprečevanje stresa na delovnem mestu. Posledično se je povečalo zanimanje za EAP, saj so bili delodajalci obvezani ne le k preprečevanju nesreč pri delu temveč tudi k prepoznavanju in zmanjševanju psihosocialnih tveganj na delovnem mestu.
2011 - EAP v Sloveniji
Začetki EAP-ja v Sloveniji segajo na začetek leta 2011. Takrat smo se odločili, da EAP »pripeljemo« v Slovenijo in ostale države bivše Jugoslavije, saj so številne raziskave ugotavljale koristnost tega programa. Pričeli smo z vzpostavitvijo mreže izkušenih svetovalcev, ki so se nato še dodatno izobrazili na področju EAP-ja. Program smo prav tako pilotno testirali v manjšem številu podjetij in na podlagi izsledkov program prilagodili značilnostim in potrebam slovenskih delodajalcev.
2011 - Uzakonjeno preprečevanje in zmanjševanje psihosocialnih tveganj
Konec leta 2011 je v Sloveniji stopil v veljavo nov Zakon o varnosti in zdravju pri delu (ZVZD-1), ki med drugim delodajalcem nalaga, da morajo sprejeti ukrepe za preprečevanje, odpravljanje in obvladovanje primerov nasilja, trpinčenja, nadlegovanja in drugih oblik psihosocialnega tveganja na delovnih mestih, ki lahko ogrozijo zdravje delavcev. Spremembe zakona odražajo nova mednarodna in evropska dognanja o tem, kako različna psihosocialna tveganja na delovnem mestu vplivajo na posameznikovo slabšo učinkovitost pri delu pa tudi na njegovo slabše fizično in duševno zdravje. Z izvajanjem EAP-ja lahko delodajalci zadostijo zakonskim obvezam.
2020 - Covid-19 izpostavil pomen duševnega zdravja
Epidemija covida-19, ki se je pričela spomladi leta 2020, je zamajala duševno ravnovesje marsikaterega posameznika. Delodajalci so pričeli v okviru promocije zdravja na delovnem mestu še več pozornosti namenjati duševnemu zdravju zaposlenih. Posledično se je povečalo zanimanje za EAP tako v Sloveniji kot drugod po svetu. V Sloveniji, kjer je področje duševnega zdravja še vedno zelo stigmatizirano, se je v praksi pokazala še ena prednost EAP-ja, to je večja ozaveščenost zaposlenih o duševnem zdravju in pomenu skrbi za lastno duševno zdravje.
Danes
V Sloveniji in v državah bivše Jugoslavije ostajamo edini ponudnik EAP-ja, vendar pa je na trgu vedno več posameznikov, ki delovnim organizacijam ponujajo storitve psihološke podpore zaposlenim. Žal je pogosto cena ključni dejavnik, ko se delovne organizacije odločajo za ponudnika psihološke podpore zaposlenim, pri tem pa zanemarijo dolgoletno tradicijo EAP-ja, visoke standarde kakovosti, po katerih se izvaja, 24/7 dostopnost ter široko mrežo svetovalcev v Sloveniji in ostalih državah bivše Jugoslavije.
Dandanes nenehno širimo našo mrežo svetovalcev, saj narašča tudi število naših naročnikov. Prav tako se redno udeležujemo mednarodnih strokovnih dogodkov s področja EAP-ja (konference, izobraževanja, strokovna srečanja), zato da smo na tekočem z dogajanjem na področju EAP v svetu.
Smo izbrani podizvajalec EAP-ja na območju držav bivše Jugoslavije treh mednarodnih ponudnikov EAP-ja.
EAP je v Sloveniji še zmeraj zelo mlada storitev, vendar pa so tudi večja podjetja v Sloveniji včasih imela zaposlene socialne delavce (v nekaterih podjetjih je tako še dandanes), ki so skrbeli za potrebe zaposlenih. Tako lahko tudi v Sloveniji govorimo o tem, da so obstajali določeni zametki EAP-ja. EAP je danes profesionalizirana in standardizirana storitev, ki je v Sloveniji prepoznana kot dodaten bonus za zaposlene oziroma nadstandardni ukrep, v številnih mednarodnih podjetjih pa je eden od stalnih in osnovnih ukrepov na področju ohranjanja in krepitve zdravja zaposlenih.