Krizni dogodek je nenaden in/ali redek dogodek, ki na večino ljudi deluje izjemno vznemirljivo ali stresno. Zaradi svoje intenzivnosti bo povzročil negativne posledice pri večini ljudi, ne glede na to, v kakšnem psihofizičnem stanju so bili pred takšnim dogodkom in ne glede na razvitost njihovih mehanizmov za soočanje s stresom. Krizni dogodki v posameznikih izzovejo številne reakcije, kot so intenziven strah, občutek nemoči, tesnoba, zmedenost, razdražljivost, motnje spanja in drugo. Te reakcije močno motijo posameznikovo normalno delovanje, kar se odraža tako pri delu kot v zasebnem življenju. Reakcije se lahko pojavijo neposredno med samim dogodkom ali z zamikom po njem.

Neposredne žrtve kriznega dogodka pa tudi ljudje, ki mu niso bili neposredno izpostavljeni, vendar so bili vključeni kot opazovalci ali pomočniki, so pogosto travmatizirani zaradi tega dogodka in začnejo kazati znake posttravmatskega stresa. Ob tem pogosto ostanejo brez ustrezne in pravočasne podpore in pomoči.

Psihološka krizna intervencija zagotavlja aktivno strokovno podporo, pomaga posameznikom razumeti reakcije na dogodek in preprečuje, da bi žrtve ostale same v svoji stiski. Posameznik lahko o svojih občutkih spregovorijo bodisi v skupini ljudi, ki so bili tako ali drugače udeleženi v dogodku, ali pa na individualnem razbremenilnem pogovoru, ki se omogoči takoj po skupinskem pogovoru. Cilj je stabilizirati kognitivne in čustvene procese pri ljudeh, ki so bili neposredno ali posredno izpostavljeni kriznemu dogodku, s čimer lahko zmanjšamo pogostost dolgoročnih negativnih učinkov kriznega dogodka na prizadete osebe pa tudi na skupnost, v kateri delajo in živijo.

 

Odgovarjamo na vaša vprašanja:

Če se je v vašem podjetju zgodil nenavadno težak dogodek, kot je:

  1. dogodek, v katerem je bila oseba huje poškodovana ali življenjsko ogrožena (na primer: oboroženi rop, telesni napad, ko otrok ali zaposleni v ustanovi doživi ranitev, posilstvo, talško krizo, poskus umora ali samomora, …),
  2. dogodek s smrtnim izidom (na primer: nesreča pri delu, samomor, umor, utopitev, prometna nesreča, nesrečni slučaj, …),
  3. katastrofa, pri kateri je prišlo do večje škode in/ali človeških izgub (na primer: eksplozija, požar, potres, poplava, …).

Najprej zberite čim več podatkov o kriznem dogodku:

    • Kaj se je zgodilo?
    • Kdaj se je zgodilo?
    • Kje se je zgodilo?
    • Koliko ljudi je bilo vključenih v dogodek?
    • Kdo je bil neposredno in posredno vpleten v dogodek?
    • Kakšno je njihovo stanje, kako reagirajo in kje se trenutno nahajajo?
    • Ali je katera od interventnih služb že posredovala (policija, nujna medicinska pomoč)?
    • Ali je ustanova že izvedla kakršne koli ukrepe za ublažitev psiholoških posledic dogodka.

Ko zberete podatke o dogodku, nas pokličite na telefonsko število +386 40 797  409 in nam odgovorite na zgornja vprašanja. Vodja tima za psihološko intervencijo bo na podlagi teh informacij ocenil, ali je potrebna psihološka krizna intervencija ali drug način pomoči.

V kolikor vodja tima oceni, da obstaja potreba po psihološki krizni intervenciji, vam v najkrajšem možnem času pošljemo ponudbo za izvedbo krizne intervencije, iz katere je razvidno, kaj vse zajema intervencija. Strošek posamezne krizne intervencije je odvisen od razsežnosti kriznega dogodka.

Ko potrdite ponudbo, se kontaktna oseba iz podjetja in vodja psihološke krizne intervencije dogovorita o vseh podrobnostih organizacije in izvedbe intervencije.

Najbolj optimalen čas za izvedbo krizne intervencije je namreč 2 do 3 dni po kriznem dogodku, saj so udeleženi pred tem še v stanju šoka.

Krizna intervencija se izvede v živo v prostorih naročnika, 2-3 dni po kriznem dogodku in zajema:

  • Začetni pogovor s kontaktno osebo iz podjetja in/ali vodjo kadrovske službe in/ali vodjo poslovalnice in/ali vodjo oddelka.
  • Strnjeno psihološko integracijo travme (skupinski razbremenilni pogovor), ki traja približno 1,5 ure (90 minut) in se je udeležijo vsi očividci kriznega dogodka. V primeru obsežnejših dogodkov, se izvede več skupinskih razbremenilnih pogovorov.
  • Po skupinskem razgovoru člani tima za psihološke krizne intervencije ostanejo na lokaciji in so na voljo za kratke individualne razgovore (do 30 min) za posameznike, ki bi si tega želeli.
  • Zaključni pogovor s kontaktno osebo iz podjetja in/ali vodjo kadrovske službe in/ali vodjo poslovalnice in/ali vodjo oddelka.
  • Pripravo podrobnega poročila o izvedeni psihološki krizni intervenciji.

Psihološke krizne intervencije vedno izvajata najmanj dva člana našega tima za psihološke krizne intervencije, ki sta certificirana za izvajanje takšnih intervencij.

 

Nismo odgovorili na vaše vprašanje?