Kaj psihološko svetovanje je:
- strokovna obravnava,
- uporaba specifičnih svetovalnih metod z namenom opolnomočenja klienta, da osebnostno zraste ter doseže boljšo kvaliteto svojega življenja,
- krajši proces, v katerem klient razkrije svoje misli in čustva, ki so vezana na problem, ima aktivno vlogo ter običajno osvoji nove veščine, ki ga bodo podprle v prihodnjih življenjskih izzivih.
Kaj psihološko svetovanje ni:
- ”navaden” pogovor,
- dajanje konkretnih nasvetov s strani svetovalca za rešitev specifične klientove situacije,
- enkratno srečanje, v katerem klient razkrije svoje misli in čustva, z namenom razbremenitve svoje trenutne stiske, a pri tem ostane v pasivni vlogi – ”kanalizacija”,
- daljši, bolj poglobljen (psihoterapevtski) proces, v katerem se raziskuje globlje, pogosto tudi nezavedne, vplive na klientove čustvene, miselne in vedenjske odzive na življenjske situacije.
Povzeto po: POSVET. Center za psihološko svetovanje.
- Tisti gradniki, ki pripomorejo, da psihološko svetovanje doseže svoj namen, torej da se težava zaposlenega ali njegovega ožjega družinskega člana čimprej razreši, so:
- dobro poznavanje namena procesa psiholoških svetovanj,
- jasnost glede tega, kaj je vloga svetovalca in kaj klienta,
- želja in pripravljenost za spremembo ter
- spoštljiv, odprt in povezovalen svetovalni odnos
Cilj na individualni ravni je dosežen ➡ klient se po procesu počuti bolje, opolnomočen je za reševanje svojih težav, pridobi na samozavesti, izboljša se mu samopodoba, v odnosih prej in bolj učinkovito izrazi, kaj potrebuje, česa ne želi, ipd.
Cilj na ravni podjetja je dosežen ➡ zaposleni na delovnem mestu tvorno prispeva v delovno sredino, je produktiven, zavzet, zadovoljen, ustvarjalen, itd.